Лікування больових синдромів і вегетативних дисфункцій

Ергономіка водіння

Від правильно підібраної посадки за кермом залежить здоров’я, комфорт і безпека водія. Стомлюваність, болі в спині і шиї, стомлення рук і ніг – критерій того, що крісло вашого автомобіля неправильно відрегульовано. Часто після тривалих поїздок водій звертається за допомогою до невролога, ортопеда або мануального терапевта.

Неправильна посадка в автомобілі

Ergonomica18 1 Ергономіка водіння
Часто водії сидять досить близько до керма. Це положення обмежує свободу дій і не дає швидко зреагувати в екстреній ситуації. Інша поширена помилка – водіння автомобіля в положенні сильно відкинувшись назад (в напів-лежачи). Іноді влітку можна бачити водіїв, які їдуть з висунутим у вікно ліктем – при правильній посадці лікоть до вікна не дістає. Коли сидіння висунуто занадто далеко вперед, водієві доводиться сильно згинати руки і ноги, що ускладнює в такому положенні легко переміщати руки і призводить до швидкої стомлюваності і дискомфорту. Особливо це проявляється при тривалих поїздках тому, що через тривалі не оптимальні статичних навантажень перенапружуються м’язи спини і шиї. Тривалі асиметричні навантаження є частою причиною больових синдромів. При розташуванні сидіння занадто далеко – водієві доводиться підтягуватися вперед, тримаючись за кермо. У цій ситуації спина не має опори і м’язи її весь час напружені. Основне навантаження падає на швидко утомляющиеся в статиці м’язи рук. У такому положенні погіршуються точність і швидкість керуючих маневрів, а також оглядовість.

Правильна посадка водія в автомобілі

Ergonomic21 Ергономіка водіння
Ergonomica20 Ергономіка водіння
Оптимальна посадка залежить і від зростання водія, і від довжини його рук і ніг. Раціональна посадка за кермом не тільки гарантує комфорт водієві, це необхідно для грамотного управління автомобілем. Правильна посадка характеризується стійким положенням тіла, звільненням кінцівок від утримання пози для виконання рухів, пов’язаних з управлінням. Ці положення забезпечують максимальну точність керування автомобілем, є найбільш оптимальними для виконання прийомів і складовою частиною «пози готовності» до дії в небезпечних ситуаціях дорожнього руху. Правильну посадку в авто використовують автогонщики-раллісти. Водій автомобіля буде почувати себе за кермом комфортно, якщо його руки, будуть розташовані в усередненому положенні на рульовому колесі, злегка зігнуті в ліктях, лопатки впираються в спинку сидіння, а нога в зоні стегна має опору на сидіння. При цьому середні частини стоп правої і лівої ніг вільно дістають до педалей у всьому діапазоні переміщень останніх. Сидіти за кермом потрібно так, щоб спина була практично рівною, спинка крісла під кутом 90-100 градусів, але ставить межу колінним суглобом і краєм сидіння відстань у долоню. Центр ваги повинен знаходиться на сидіння, а не бути на вазі. Випрямлені спина і шия сприяють кращій координації та орієнтації в просторі. Необхідно підібрати відстань до педалей так, щоб ноги були майже випрямлятися при натисканні педалей до кінця, але при цьому в колінних суглобах повного розгинання не повинно бути.
Ergonomic15 Ергономіка водіння
Якщо не зручне сидіння – використовуйте маленьку подушку трохи вище крижів під поперековий відділ. При поїздці на довгі відстані – робіть кожні 1-2 години перерву, щоб уникати перенапруження м’язів і зв’язок від статичних позицій. Уникайте тривалого перебування в асиметричних положеннях тіла за кермом